Μαθαίνω να σκέφτομαι…
5 Οκτωβρίου, 2021 2021-10-19 12:49Μαθαίνω να σκέφτομαι…
Αγωνία εφήβων, γονέων και εκπαιδευτικών …
Η σύνταξη και του πιο απλού κειμένου αντιμετωπίζεται συχνά από μικρούς και μεγάλους ως εφιάλτης. Σκόρπιες σκέψεις που φαντάζουν ελκυστικές στο μυαλό μας, αλλά, όταν επιχειρούμε να τις αποτυπώσουμε στο χαρτί, απογυμνώνονται, χάνουν την αίγλη τους.
Αυτή η περιπέτεια της σαφούς και ακριβούς απόδοσης των σκέψεων μας δεν οφείλεται μόνο στο περιορισμένο λεξιλογικό πλούτο. Εντοπίζεται κυρίως στην αδυναμία οργάνωσης της σκέψης με λογικό τρόπο ώστε να αναδεικνύονται με πειστικότητα οι θέσεις μας.
Παράλληλα, απαραίτητο είναι τα επιχειρήματα, πέρα από την ποικιλία που πρέπει να διαθέτουν, να καλύπτουν όλες τις πλευρές της ανθρώπινης ύπαρξης και δραστηριότητας. Η ποικιλία, λοιπόν, και η οργάνωση των επιχειρημάτων παύουν να είναι κάτι ανέφικτο για έναν μαθητή με τη διδασκαλία της ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ.
Με την ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να παράγει με γόνιμο τρόπο ισχυρούς συλλογισμούς με άρτια οργάνωση. Έτσι, απομακρύνεται από τις φλυαρίες και περιττολογίες στο γραπτό του και μαθητεύει στο μεστό και ουσιαστικό λόγο.
Εκτός από τα πρακτικά αποτελέσματα της ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ, η μεθοδική προσέγγιση ενός κοινωνικού φαινομένου από έναν έφηβο δεν του εξασφαλίζει μόνο τα οφέλη ενός αξιόλογου γραπτού στις Πανελλήνιες εξετάσεις αλλά μια συγκροτημένη θεώρηση του εαυτού του και του κόσμου.
Σκέφτομαι και γράφω…
ΡΟΥΜΠΙΔΟΥ ΧΡΥΣΑ
Φιλόλογος
Related Posts
Εθελοντισμός – Αλληλεγγύη Κριτήριο Συνεξέτασης Γ’ Λυκείου
Παιδική εκμετάλλευση – Κριτήριο αξιολόγησης στα Νέα Ελληνικά Γ’ Λυκείου με απαντήσεις
Σύντομες απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα, St. Hawking (απόσπασμα)
Ατομικισμός και συλλογική συνείδηση
Ολοκληρωμένο κριτήριο αξιολόγησης Γ’ Λυκείου
Αναζήτηση άρθρου
Πρόσφατα άρθρα
Εθελοντισμός – Αλληλεγγύη Κριτήριο Συνεξέτασης Γ’ Λυκείου
8 Φεβρουαρίου, 2023Σύντομες απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα, St. Hawking (απόσπασμα)
9 Αυγούστου, 2022Tags – Ετικέτες